Algemene voorwaarden & privacy policy

Algemene voorwaarden HappySweetStyling

Artikel 1 Definities

1.Onder ‘opdrachtnemer’ wordt verstaan: HappySweetStyling, gevestigd te (4528 KH) Sint

Kruis, aan het Eiland 20, zijnde een vennootschap onder firma.

2.Onder ‘opdrachtgever’ wordt verstaan: iedere natuurlijke of rechtspersoon die met

opdrachtnemer een overeenkomst heeft afgesloten, respectievelijk wenst af te sluiten ten

aanzien van de huur van goederen of afname van diensten en behalve deze, diens

vertegenwoordiger(s), gemachtigden, rechtsverkrijgende(n) en erfgenamen.

  1. Onder ‘dienst’ wordt verstaan: iedere dienst die de opdrachtgever van ondernemer wenst

af te nemen zoals beschreven in de overeenkomst, althans opdrachtbevestiging, althans

offerte.

4.Onder ‘gehuurde’ wordt verstaan: de zaken die opdrachtnemer ter beschikking stelt aan

opdrachtgever, althans die worden gehuurd door opdrachtgever dan wel die hij/zij wenst te

huren.

Artikel 2 Toepasselijkheid

1.Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst van

opdrachtnemer.

  1. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de opdrachtgever worden door de

opdrachtnemer uitdrukkelijk van de hand gewezen.

3.Afwijkingen van de algemene voorwaarden zijn slechts bindend voor zover zij vooraf

uitdrukkelijk schriftelijk overeen zijn gekomen.

4.Indien er zich tussen partijen een situatie voordoet die niet in deze algemene voorwaarden

is geregeld, dan dient deze situatie te worden beoordeeld naar de geest van deze voorwaarden.

5.De nietigheid van enige bepaling uit deze algemene voorwaarden tast de geldigheid van de

overige bepalingen uit deze algemene voorwaarden niet aan.

6.De opdrachtnemer heeft het recht de algemene voorwaarden te wijzigen.

Artikel 3 Aanbiedingen

1.Alle offertes en aanbiedingen van de opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte

een termijn voor aanvaarding is gesteld. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2 en

7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

2.Offertes van opdrachtnemer zijn gebaseerd op informatie die door opdrachtgever is

verstrekt. De opdrachtgever staat ervoor in dat hij/zij alle essentiële informatie voor

opzet/uitvoering en afronding van de opdracht tijdig en naar waarheid heeft verstrekt aan

opdrachtnemer.

3.De opdrachtnemer kan niet aan zijn offerte of aanbieding worden gehouden indien de

opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offerte of aanbieding een kennelijke

vergissing of verschrijving bevat.

4.De opdrachtnemer kan van de opdrachtgever betaling van een voorschot verlangen van

maximaal 50% van het begrote bedrag.

5.Indien de aanvaarding (al dan niet op ondergeschikte punten) afwijkt van het in de offerte

of de aanbieding opgenomen aanbod dan is de opdrachtnemer daaraan niet gebonden. De

overeenkomst komt dan niet overeenkomstig deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij de

opdrachtnemer anders aangeeft.

Artikel 4 Overeenkomst, duur en wijziging overeenkomst

1.De overeenkomst tussen de opdrachtnemer en opdrachtgever wordt aangegaan voor

bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen

uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.

2.De opdrachtnemer heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

3.Op grond van gewichtige redenen is de opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst te

wijzigen. De opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijzigingen van de overeenkomst,

daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering.

4.Zonder daarmee in gebreke te komen, kan de opdrachtnemer een verzoek tot wijziging van

de overeenkomst weigeren. Wanneer een verzoek tot wijziging wordt geaccepteerd, geldt dit

als een aanvullende opdracht waarbij opdrachtnemer een nieuwe offerte uitbrengt.

5.Indien in de overeenkomst een fatale termijn is overeengekomen, is dit nimmer de fatale

termijn. Bij overschrijding daarvan dient opdrachtgever opdrachtnemer eerst schriftelijk in

gebreke te stellen.

6.Afbeeldingen en tekeningen getoond door opdrachtnemer zijn enkel om opdrachtgever een

voorbeeld te geven van het aanbod. Onder een aanbod vallen vintage en zelfgemaakte

producten die door de tijd gebreken van dien aard kunnen vertonen danwel kunnen afwijken

van het voorbeeld. Opdrachtgever kan hier geen rechten aan ontlenen.

7.Opdrachtgever is gehouden om tijdig alle informatie en bescheiden te verschaffen die nodig

zijn voor een correctie uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst

  1. De minimale huurperiode van het gehuurde is drie dagen waarbij de dag van de afgifte en

ophalen zijn meegerekend. Levering van het gehuurde geschiedt tot aan daar waar de auto

komen kan. Bij het ophalen dient het gehuurde op diezelfde locatie weer klaar te staan. Het

naar binnen c.q. naar boven/beneden brengen van het gehuurde behoort niet tot de bezorging,

tenzij dit uitdrukkelijk anders en schriftelijk overeengekomen is.

  1. Het gehuurde dient geretourneerd te worden in dezelfde staat als bij de aflevering daarvan.

Dit geldt ook voor de wijze van laden/pakken/stapelen van het gehuurde.

3.Wanneer bij de afgifte en/of bij het ophalen van het gehuurde opdrachtgever respectievelijk

het gehuurde niet aanwezig is c.q. gereed staat, worden er extra huur- en transportkosten in

rekening gebracht.

  1. Opdrachtgever behoudt zich het recht voor om na het verstrijken van de huurtermijn de

overeenkomst niet te verlengen.

5.Opdrachtgever mag slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer

de eventuele reparaties (laten) uitvoeren. Uitsluitend reparatiekosten ten gevolge van normale

gebruiksslijtage zijn voor rekening van de opdrachtnemer;

6.Opdrachtnemer mag te allen tijde de toestand en wijze van gebruik van het materieel van

opdrachtnemer controleren. Opdrachtgever dient ervoor zorg te dragen dat opdrachtnemer, of

een gemachtigde daarvan, toegang wordt verleend.

Artikel 6 Prijzen en betaling

1.Getoonde verhuurprijzen in de webshop zijn prijzen voor een verhuurperiode van 3 dagen.

Een extra huurdag kost 25% van het totale verhuurbedrag tenzij anders overeengekomen.

Langere verhuurperioden kunnen vastgelegd worden in onderling overleg. Indien het

gehuurde voortijdig wordt teruggebracht, blijft het gehele huurbedrag verschuldigd.

2.Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, te weten 14

dagen na factuurdatum, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever

is alsdan rente verschuldigd. In het geval van consumentenkoop is de rente gelijk aan de

wettelijke rente. In andere gevallen is de opdrachtgever een rente verschuldigd van 1% per

maand, tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente

verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment

dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig

verschuldigde bedrag

  1. Indien de opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn

verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte

voor rekening van de opdrachtgever. Indien de opdrachtgever handelt in uitoefening van

diens beroep of bedrijf worden de invorderingskosten vastgesteld op 15% van het totaalbedrag

met een minimum van €500,-. Indien de opdrachtgever niet handelt in de uitoefening van

diens beroep op bedrijf, dan worden de invorderingskosten berekend op basis van hetgeen op

dat moment in de Nederlandse incassopraktijk gebruikelijk is, momenteel de

berekeningsmethode volgens Rapport BGK-Integraal.

Artikel 7 Eigendom en vergunning/meldingsplicht

1.Opdrachtnemer blijft eigenaar van het gehuurde. Opdrachtgever heeft geen recht om het

gehuurde aan te passen, dan wel onder te verhuren, dan wel over te dragen, zonder

uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de verhuurder

2.Opdrachtgever dient na te gaan of een melding, ontheffing of vergunning nodig is voor

uitvoering van de opdracht.

3.Indien er grondankers gebruikt worden, dient de opdrachtgever tijdig zorg te dragen voor

een KLIC-melding bij de Stichting KLIC.

4.Bovengenoemde documenten dienen ter inzage aangeboden te worden aan de

opdrachtnemer voor aanvang van de werkzaamheden.

Artikel 8 Klachten

  1. De opdrachtgever dient onmiddellijk nadat het gehuurde of dienst in ontvangst is genomen

of opgeleverd is, het gehuurde of dienst te controleren. Indien er door de opdrachtgever op

dat moment gebreken zijn geconstateerd, dient hij dit per omgaande schriftelijk aan de

opdrachtnemer te melden. Het in gebruik nemen van het gehuurde of dienst heft het recht van

reclameren op.

  1. De opdrachtgever kan aan een klacht niet het recht ontlenen zijn betalingsverplichting op

te schorten of te onthouden.

  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen

na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende

werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer.

Artikel 9 Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst

1.De opdrachtnemer is bevoegd de nakoming van de verplichtingen op te schorten of de

overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden, indien:

– de opdrachtgever de verplichtingen uit de overeenkomst niet, niet volledig of niet tijdig

nakomt;

– zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst

onmogelijk of ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet van de

opdrachtnemer kan worden gevergd;

– zich een overmacht situatie voordoet; zoals onder meer schade van natuurrampen, brand,

storm en andere ongevallen aan de kant van opdrachtnemer, danwel overlijden of ziekte van

opdrachtnemer of storingen en gebreken aan vervoersmiddelen en/of apparatuur van

opdrachtnemer.

3.In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, van

beslaglegging – indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven – ten

laste van de opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de

opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het de

opdrachtnemer vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen danwel

de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van

enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van de opdrachtnemer op de

opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 10 Aansprakelijkheid

1.Behoudens geval van opzet of grove schuld van de opdrachtnemer, is opdrachtnemer niet

aansprakelijk voor enige vorm van schade. Gedurende de gehele verhuurperiode is het

volledige risico inclusief het transportrisico van het gehuurde voor rekening van de

opdrachtgever.

2.De opdrachtnemer wijst alle aansprakelijkheid, voor zover wettelijk aanvaardbaar, van

welke aard dan ook af, waaronder, maar niet beperkt tot, de aansprakelijkheid:

– die ontstaat doordat de opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens de opdrachtgever

verstrekte onjuiste en/ of onvolledige gegevens of ontstaat door enigerlei handelen of nalaten

van de opdrachtgever;

– die voortvloeit uit overmacht situaties of andere omstandigheden die niet te wijten zijn aan

de schuld van de opdrachtnemer en die krachtens de Nederlandse wet of de in het

maatschappelijk verkeer geldende normen niet in redelijkheid aan de opdrachtnemer worden

toegerekend.

3.Indien de opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn, dan is de aansprakelijkheid van de

opdrachtnemer in geen geval hoger dan een bedrag gelijk aan het overeengekomen

totaalbedrag van de overeenkomst of het bedrag waartegen de opdrachtnemer verzekerd is;

4.De opdrachtnemer is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade die betrekking heeft op

de overeenkomst. Opdrachtnemer is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder

inbegrepen gevolgschade.

5.De opdrachtgever vrijwaart de opdrachtnemer voor aanspraken van derden.

Artikel 11 Annulering

  1. De opdrachtgever heeft het recht om de overeenkomst voor aanvang van de huurperiode te

annuleren. De opdrachtgever is in deze gevallen verplicht om een bepaald gedeelte van het

offerte- of factuurbedrag te voldoen, te weten:

10% bij annulering tot en met 31ste dag voor aanvang van de huurperiode.

30% bij annulering vanaf de 30ste tot en met 8e dag voor aanvang huurperiode

70% bij annulering vanaf de 7e dag tot en met 72 uur voor begin huurperiode

Voor annulering binnen 72 uur voor begin huurperiode wordt het volledige bedrag in rekening

gebracht.

Artikel 12 – Toepasselijk recht en geschillen

1.Op alle rechtsbetrekkingen waarbij de opdrachtnemer partij is, is uitsluitend het Nederlands

recht van toepassing. De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitgesloten.

  1. De geschillen in eerste aanleg zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter

van de rechtbank Zeeland-West-Brabant, locatie Middelburg waarbij voor beide partijen de

mogelijkheid van beroep is voorbehouden.

3.Partijen zullen eerst een beroep doen op de rechter nadat zij zich in het uiterste hebben

ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

Privacy Policy

HappySweetStyling behandelt alle informatie afkomstig van klanten als strikt vertrouwelijk en zal geen klanteninformatie aan derden doorgeven zonder nadrukkelijk toestemming van de klant. Daarnaast zal zij eveneens geen klanteninformatie zonder nadrukkelijke toestemming van de klant gebruiken voor eigen doeleinden. De klant kan op elk gewenst moment verzoeken haar gegevens te verwijderen c.q. te vernietigen, dan wel niet meer te gebruiken.

 

 

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten